Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
London, 1972… Noha a keletről importált egzotikus guruk imádata 3-4 évvel korábban hágott tetőfokára, a kissé fáziskésésben lévő Krisnának is jut épp elég, New Age maszlaggal átverhető kliens a ködös albioni rockmuzsika és ellenkultúra fellegvárában. Krisnánk legújabb elkötelezett rajongója Elvire Irwing, az unatkozó helybéli arisztokrata, aki alig várja, hogy szellemi vezetője a hálóba is bevezesse. Krisna mellesleg sokféle okkult praktikában jártas: Néha csodafakírként gyűjti a pénzt (elég nehéz e minőségében elképzelni, elvégre impozáns izomkötegétől valószínűleg a strapabíróbb szöges ágyak is kilehelnék a lelküket), máskor az afrikai eredetű vudu szakértőjének pózában tetszeleg.
Az idilli guruskodással párhuzamosan döbbenetes gyilkosságsorozat tartja izgalomban a brit sajtót: Azt persze senki sem sejti, hogy a válogatott rémtettek elkövetője nem más, mint Krisna összeégett ábrázatú ikertestvére, Kantaka, aki álarcosan rója a Soho kétes hírű utcáit, és csak úgy passzióból feltámasztja és sétáltatja a halottakat. A Scotland Yard tehetetlen (ahogy az ilyen horrorfilmekben lenni szokott), és a rendőrfőnök csak abban reménykedhet, hogy Elvire udvarlója, a pszichológus Lawrence Redgrave a nagy fejtörés végeztével rájön, miféle és kiféle pszichopatával áll szemben a bűnüldöző hivatal. Miután saját „zombifikált” unokatestvére megtámadja Elvire-t, hősnőnk Krisna vidéki villájában keres menedéket, ami nem bizonyul briliáns ötletnek. Vajon sikerül-e Lawrence-nek megoldania az ügyet és visszaszereznie teljesen „összekrisnázott” kedvesét?
A spanyol horrorzsáner súlyemelőből lett mindenes színész-rendező-forgatókönyvírója, a Paul Naschy művésznéven ügyködő Jacinto Molina (Magyarölő farkasember Japánban + A farkasember, a jeti és a meztelen boszorkány) és a fogorvosból lett direktor, León Klimovsky számos alkalommal dolgozott együtt, és a La rebelión de las muertas (A holtak lázadása) ékesen bizonyítja, hogy a páros akkor is kitűnően pendült egy húron, ha történetesen nem a dőzsölő elit utolsó orgiáját vitték filmre. 1973-ban bemutatott szennyművük „dobd a kondérba, amit csak találsz” alapon készült: A méretes muszklikkal és ugyancsak tekintélyes méretű egóval rendelkező Naschy ezúttal nem érte be egyetlen szereppel, hanem egyenesen hármat osztott magára: a nőcsábász guruért, a vérengző ikertestvérét és persze a patás ördögét.
A filmtörténeti utalásoktól hemzsegő klasszikusban minden retro horrorista kényelmesen elmerülhet, és az, hogy egy pillanatig sem lehet komolyan venni, csak növeli a La rebelión de las muertas bűnös élvezeti értékét – az pedig, hogy maga Naschy természetesen komolyan gondolta, még elementárisabbá fokozza a megtekintés szürrealista-pszichedelikus élményét. Arról, hogy Naschyék ezúttal a szokásosnál (értsd: a szinte semminél) többet költöttek a műre, a külső helyszíneket biztosító London árulkodik, valamint az, hogy a maszkmester − aki Paulunk farkasemberes filmjei esetében gyakran beérte kevésbé tetszetős szőrcsomókkal és krumpliból faragott farkasfogakkal − kifejezetten kiélhette magát.
A sátán indiai gazdasági bevándorlók segédletével zajló elszabadulását azonban nem Naschy mester főgurusága teszi igazán groteszkbe hajlóvá, hanem az 1973-as Eurovíziós Dalfesztiválon második helyezést elérő dal, az Eres tú komponistája, Juan Carlos Calderón által szerzett filmzene, amely afféle progresszív jazzbe oltott funk rock, és kicsattanó jókedvvel festi alá a cseppet sem vígjátéki eseményeket. Szívmelengetően elmebeteg alapmű a La rebelión de las muertas: aki nem fél az ördögöt a falra és úgy általában bárhová odafesteni, az remekül fog szórakozni rajta.
Ráadás:
1976-os talpalávaló Juan Carlos Calderón jóvoltából.